"Młodość bez procentów" jest profilaktyczną kampanią informacyjno - edukacyjną  Miasta Gdańska prowadzoną od 2002 r. przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska. Patronat medialny nad kampanią objęły Radio Gdańsk i Portal gdansk.pl.

Celem kampanii jest ograniczenie dostępności alkoholu dla osób nieletnich oraz zwiększenie świadomości społecznej na temat istniejącego prawa zakazującego sprzedaży alkoholu osobom, które nie ukończyły 18 roku życia oraz wykreowanie „mody” na reagowanie.

Kampania w 2016 roku pod hasłem „Widzisz-reaguj” skierowana była  do sprzedawców oraz osób będących świadkami zakupu alkoholu przez osoby niepełnoletnie. Jeśli jesteś sprzedawcą – zareaguj na próbę zakupienia alkoholu przez nastolatka. Jeśli jesteś świadkiem takiego zdarzenia - również powinieneś zareagować. W zeszłym  roku skupialiśmy się na jeszcze jednej grupie - osobach pełnoletnich, które spotykają się z prośbami o zakup alkoholu.  Takie sytuacje zazwyczaj mają miejsce w chwili, gdy sprzedawca odmawia sprzedaży alkoholu nastolatkowi, wtedy szansą na zdobycie napoju alkoholowego jest często zwrócenie się do starszego (niekiedy zaledwie o kilka lat) kolegi czy koleżanki lub do innej osoby, napotkanej w sklepie.

Do udziału w tej edycji kampanii zaproszony został Maciej „Gleba” Florek, juror programu „You can dance - po prostu tańcz” który jest idolem młodych ludzi. W spocie promującym kampanię Maciej Florek poprzez swoją odpowiedzialną postawę i  poczucie humoru wciela się w role sprzedawcy oraz klienta, do którego młodzież zwraca się z prośbą o zakupienie alkoholu. Udział w nagraniu wzięła także ”) młodzież z Gdańskiej Grupy PaT (program „Profilaktyka a Ty” Komendy Głównej Policji).

Nasza odpowiedzialna postawa może zapobiec wielu problemom wynikającym z wczesnej inicjacji alkoholowej młodzieży. Sprytny nastolatek znajdzie sposób na zakupienie alkoholu. Jeśli sprzedawca odmówi zakupu, zwróci się z prośba do starszego kolegi/koleżanki lub innej napotkanej osoby. Uświadamianie dorosłym, że sprzedaż i udostępnianie alkoholu osobom niepełnoletnim jest przestępstwem oraz dbanie o trzeźwość młodego pokolenia to nasza społeczna odpowiedzialność.

 

W 2016 roku działania realizowane były poprzez:

  • Emisję spotu kampanii w hipermarkecie TESCO
  • Promocję w mediach lokalnych – materiały opublikowano w gazetach: Dziennik Bałtycki, Nasze Miasto, Herold Gdański oraz w Internecie
  • Ekspozycję plakatów kampanijnych oraz emisję spotu w pojazdach ZKM Gdańsk
  • Emisję spotu w telewizji TVP3
  • Przygotowanie w ramach porozumienia z firmą Move Media akcji „Widzisz-Reaguj”  w 8 klubach fitness
  • Emisja spotu w 7 kanałach telewizyjnych grupy TVN (pasmo ogłoszeń społecznych)
  • Emisja spotu w Internecie
  • Prowadzenie kampanii na portalu Facebook oraz Instagram

Działania w ramach kampanii „Młodość bez procentów” w latach ubiegłych:

  • Plakaty z  Agnieszką Rylik i Pawłem Nastulą, którzy apelują: „Alkohol nie dla dzieciaków”.
  • Eventy edukacyjne podczas imprez miejskich, np. Mistrzostw Kartingowych.
  • Szkolenia terenowe i stacjonarne dla właścicieli i personelu sklepów posiadających koncesję na sprzedaż alkoholu.
  • Warsztaty dla młodzieży na temat profilaktyki uzależnień, aktywizacji rówieśniczej i wskazywania alternatyw, a także wspierania asertywnych zachowań.
  • Warsztaty dla nauczycieli na temat komunikacji z uczniami, stawiania granic, rozwiązywania problemów, zachęcania do współpracy w szkołach ponadgimnazjalnych.

Zapraszamy do śledzenia profilu kampanii na facebooku:  www.facebook.com/MlodoscBezProcentow/

oraz Instagramie:  https://www.instagram.com/mlodoscbezprocentow/

Znajdź na stronie

Kalendarz wydarzeń

Lipiec 2017
N P W Ś C Pt S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31