Zakup ponad 1,7 tys. tabletów i innych nowoczesnych pomocy dydaktycznych do nauczania m.in. matematyki i języków obcych oraz konstruowania pojazdów otrzymały szkoły w Gdańsku dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Realizacja projektów o łącznej wartości prawie 46 mln zł poprawiła warunki nauczania i pracy dla ponad 18,2 tys. uczniów i 2,8 tys. nauczycieli.

Prawie 46 mln zł na podwyższenie poziomu kształcenia w gdańskich szkołach Prawie 46 mln zł na podwyższenie poziomu kształcenia w gdańskich szkołach

Doposażenie gdańskich szkół w pracownie z nowoczesnymi pomocami dydaktycznymi i stworzenie mobilnych pracowni w 71 szkołach  -  to tylko niektóre z efektów projektów o wartości prawie 46 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020.

Realizacja projektu „Szkolimy Uczniów Przedsiębiorczych Empatycznych Rozsądnych. Gdańskie Szkoły Podstawowe” pochłonęła prawie 24 mln zł a projektu „Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość” – prawie 22 mln zł. Do większości placówek sprzęt już został dostarczony. W najbliższych tygodniach ma dotrzeć do wszystkich szkół.

Powstały pracownie wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne do nauczania podstaw matematyki, programowania, robotyki czy do realizacji zajęć z odnawialnych źródeł energii i konstruowania EKO pojazdów. Szkoły wyposażono w ponad 1,7 tys. tabletów iPad z zestawem dodatkowych akcesoriów. 

- Nie ma w Polsce drugiego takiego miasta, gdzie szkoły publiczne zostały tak kompleksowo wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne – podkreśla zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki społecznej, Piotr Kowalczuk.

W ramach projektu „Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość” Fundacja Edukacyjna ODiTK, Stowarzyszenie Morena oraz spółki DC Edukacja i Vulcan zrealizowały ponad 160 tys. godzin zajęć dla ponad 27,6 tys. uczennic i uczniów oraz dla ponad 3,2 tys. nauczycielek i nauczycieli.

Swoje kompetencje społeczne rozwijali też uczennice i uczniowie z niepełnosprawnością. Dzięki projektowi szkoły zostały wyposażone m.in. w sale do terapii integracji sensorycznej i terapii neurologicznej oraz w pracownie komputerowe dostosowane do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Powstało siedem pracowni w postaci ogrodów przyszkolnych ze stacjami meteorologicznymi, dwie pracownie kulinarne, dwie pracownie stolarskie a trzy szkoły otrzymały zestawy do komunikacji alternatywnej.

Piotr Kowalczuk zaznacza, że dzięki dodatkowej terapii pedagogicznej, psychologicznej oraz zajęciom rozwijającym kompetencje społeczne po raz pierwszy w historii w jednej z gdańskich branżowych szkół specjalnych 100 proc. uczniów i uczennic zdało egzamin zawodowy.

Efektem projektów jest też stworzenie 28 Spółdzielni Uczniowskich. – W Gdańsku w 2018 r. powstało więcej spółdzielni uczniowskich niż łącznie w całej Polsce – zaznacza zastępca prezydenta.

Ponad 420 projektów wymyślili i zrealizowali uczniowie z ponad 40 gdańskich szkół w ramach Funduszu Młodzieżowego czyli systemu minigrantów. 21 szkół zostało wyposażonych w pracownie do realizacji zajęć z odnawialnych źródeł energii oraz konstruowania EKO pojazdów. Uczniowie skonstruowali ponad 320 zdalnie sterowanych pojazdów w skali 1/10.

Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień zorganizowało całoroczne zajęcia językowe dla ponad 1,2 tys. uczniów. Z zajęć językowych w ramach półkolonii zimowych i letnich skorzystało ponad pół tysiąca uczniów. W programie preakceleracyjnym dla młodzieży „Startup Factory” 40 uczestników tworzyło i rozwijało pomysł na własny biznes.

źródło: www.gdansk.pl

W czwartek, 10 maja, wraz z zastępcą prezydenta Gdańska ds. polityki społecznej Piotrem Kowalczukiem wybraliśmy się do Szkoły Podstawowej nr 24. Powód? To jedna z 53 placówek, która bierze udział w projekcie „Szkolimy Uczniów Przedsiębiorczych Empatycznych Rozsądnych. Gdańskie Szkoły Podstawowe”. Szkoły, które zgłosiły się do projektu, wspomagają rozwój uczniów przy pomocy nowoczesnego sprzętu. Co istotne, po zakończeniu projektu, wszystkie pomoce naukowe zostają w placówkach.

Program akceleracji biznesowej – cykl II: Startup Factory to unikatowy na skalę kraju program preakceleracyjny dla młodzieży. Program trwa 4,5 miesiąca a podczas niego młodzież ma zapewnioną możliwość udziału w spotkaniach poświęconych dopracowywaniu i testowaniu ich pomysłu na biznes. Młodzież spotyka się średnio 5-6 razy w miesiącu. Podczas spotkań zapewniony jest udział mentorów pochodzących ze świata biznesowego, którzy mają wieloletnie doświadczenie w tworzeniu
i realizowaniu działań biznesowych. Mentorzy pochodzą z różnych branż i posiadają zróżnicowane zasoby wiedzy oraz doświadczenia, co zapewnia bardzo kompleksowe wsparcie młodym uczestnikom projektu i ich pomysłom.

Koniec roku szkolnego i wakacje zbliżają się wielkimi krokami, ale zajęcia językowe w ramach projektu SUPER. Gdańskie Szkoły Podstawowe nadal trwają!

W części szkół biorących udział w projekcie oraz mających w planie organizację półkolonii letnich, nauczyciele zdecydowali się wprowadzić do wakacyjnej oferty także zajęcia językowe. Dzieci będą miały okazję, tak samo jak wcześniej podczas ferii zimowych, spędzić wolny czas w kontakcie
z językiem obcym (w ramach projektu realizowane są zajęcia z języka: angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego). Zajęcia są prowadzone w luźnej, zabawowej formie, z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi interaktywnych, co dzieci bardzo lubią i co zwiększyło w części grup skuteczność przyswajania słówek nawet do 100%! Smiling Face With Smiling Eyes on Messenger

Od lutego 2018r. rozpoczęliśmy II cykl Akceleracji biznesowej dla młodzieży Startup Factory, który realizowany jest przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości w ramach projektu Rozwijamy Kompetencje i Programujemy Przyszłość.

W celu zapoznania się ze szczegółami zapraszamy młodzież na stronę internetową poświęcona temu zadaniu: http://startupfactory.com.pl/

Zajęcia z zakresu akceleracji biznesowej dla uczniów szkół zakwalifikowanych do realizacji projektu - podsumowanie I cyklu.

Od października 2017 do stycznia 2018 w ramach projektu  Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość realizowane były zajęcia z zakresu Akceleracji biznesowej. Zajęcia skierowane były  do uczniów gdańskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, oraz oddziałów gimnazjalnych. Uczestnikami byli uczniowie:  XX LO, Szkoły Podstawowej nr 1 w Gdańsku, XVIII LO, Zespołu Szkół Specjalnych nr 2, ZSO nr 8, I LO, III LO w Gdańsku.

Komputery, laptopy, tablety, kamery cyfrowe czy modele samochodów hybrydowych. To tylko część sprzętu, jaki trafił do 100 gdańskich szkół. Symbolicznego przekazania nowej technologii uczniom i nauczycielom dokonał prezydent Gdańska Paweł Adamowicz w czwartek, 7 grudnia, w Szkole Podstawowej nr 49, która specjalizuje się w edukacji informatycznej.

Cały artykuł do przeczytania TUTAJ

Na początku października br. rozpoczęły się zajęcia z zakresu akceleracji biznesowe młodzieży. Zajęcia skierowane są do młodzieży z gdańskich szkół uczestniczących w projekcie „Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość” i będą realizowane do końca I semestru roku szkolnego 2017/2018r.

Pierwsze zajęcia odbyły się 7 października 2017r. w formie startup weekend. Uczestnikom został przedstawiony plan pracy w ramach zajęć, cel, treść i forma. Młodzież poznała kadrę mentorów, którzy zachęcali do zaangażowania w trakcie zajęć oraz inspirowali swoim praktycznym doświadczaniem biznesowym. W tym dniu młodzież kreatywnie spędziła czas nad wstępnymi próbami generowania swoich pomysłów biznesowych. Nie zabrakło oczywiście także elementów integracji w formie warsztatowej współpracy zespołowej.

16 września 2017 r. w Europejskim Centrum Solidarności odbył się trzeci panel obywatelski, poświęcony zagadnieniu wspierania aktywności obywatelskiej w Gdańsku. Jedno ze szczegółowych pytań, postawionych uczestnikom, brzmiało: „Jak wspierać kształtowanie aktywności obywatelskiej w szkołach?”.

- Ogromny moduł tego projektu to kształtowanie postaw obywatelskich i rozbudzanie aktywności w szkołach, wspieranie ich w otwieraniu się na otoczenie, lokalną społeczność i biznes. To także szkoła dla młodych liderów, których staramy się wyłaniać z grup rówieśniczych - opowiadała zebranym Zofia Lisiecka, prezeska ODiTK i jedna z koordynatorek partnerskich projektów „Szkolimy Uczniów Przedsiębiorczych Empatycznych Rozsądnych. Gdańskie Szkoły Podstawowe” i „Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość”.

Przedstawioną podczas panelu prezentację znajdziecie PaństwoTUTAJ 

Więcej informacji na stronie http://www.gdansk.pl/wiadomosci/Trzeci-panel-obywatelski-tym-razem-o-wspieraniu-aktywnosci-obywatelskiej-w-Gdansku,a,88562

Sporządziła:

Aleksandra Kulik

Znajdź na stronie

Kalendarz wydarzeń

Grudzień 2018
N P W Ś C Pt S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31