Podwyższenie poziomu kształcenia w gdańskich szkołach

Zakup ponad 1,7 tys. tabletów i innych nowoczesnych pomocy dydaktycznych do nauczania m.in. matematyki i języków obcych oraz konstruowania pojazdów otrzymały szkoły w Gdańsku dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Realizacja projektów o łącznej wartości prawie 46 mln zł poprawiła warunki nauczania i pracy dla ponad 18,2 tys. uczniów i 2,8 tys. nauczycieli.

Prawie 46 mln zł na podwyższenie poziomu kształcenia w gdańskich szkołach Prawie 46 mln zł na podwyższenie poziomu kształcenia w gdańskich szkołach

Doposażenie gdańskich szkół w pracownie z nowoczesnymi pomocami dydaktycznymi i stworzenie mobilnych pracowni w 71 szkołach  -  to tylko niektóre z efektów projektów o wartości prawie 46 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020.

Realizacja projektu „Szkolimy Uczniów Przedsiębiorczych Empatycznych Rozsądnych. Gdańskie Szkoły Podstawowe” pochłonęła prawie 24 mln zł a projektu „Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość” – prawie 22 mln zł. Do większości placówek sprzęt już został dostarczony. W najbliższych tygodniach ma dotrzeć do wszystkich szkół.

Powstały pracownie wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne do nauczania podstaw matematyki, programowania, robotyki czy do realizacji zajęć z odnawialnych źródeł energii i konstruowania EKO pojazdów. Szkoły wyposażono w ponad 1,7 tys. tabletów iPad z zestawem dodatkowych akcesoriów. 

- Nie ma w Polsce drugiego takiego miasta, gdzie szkoły publiczne zostały tak kompleksowo wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne – podkreśla zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki społecznej, Piotr Kowalczuk.

W ramach projektu „Rozwijamy kompetencje i programujemy przyszłość” Fundacja Edukacyjna ODiTK, Stowarzyszenie Morena oraz spółki DC Edukacja i Vulcan zrealizowały ponad 160 tys. godzin zajęć dla ponad 27,6 tys. uczennic i uczniów oraz dla ponad 3,2 tys. nauczycielek i nauczycieli.

Swoje kompetencje społeczne rozwijali też uczennice i uczniowie z niepełnosprawnością. Dzięki projektowi szkoły zostały wyposażone m.in. w sale do terapii integracji sensorycznej i terapii neurologicznej oraz w pracownie komputerowe dostosowane do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Powstało siedem pracowni w postaci ogrodów przyszkolnych ze stacjami meteorologicznymi, dwie pracownie kulinarne, dwie pracownie stolarskie a trzy szkoły otrzymały zestawy do komunikacji alternatywnej.

Piotr Kowalczuk zaznacza, że dzięki dodatkowej terapii pedagogicznej, psychologicznej oraz zajęciom rozwijającym kompetencje społeczne po raz pierwszy w historii w jednej z gdańskich branżowych szkół specjalnych 100 proc. uczniów i uczennic zdało egzamin zawodowy.

Efektem projektów jest też stworzenie 28 Spółdzielni Uczniowskich. – W Gdańsku w 2018 r. powstało więcej spółdzielni uczniowskich niż łącznie w całej Polsce – zaznacza zastępca prezydenta.

Ponad 420 projektów wymyślili i zrealizowali uczniowie z ponad 40 gdańskich szkół w ramach Funduszu Młodzieżowego czyli systemu minigrantów. 21 szkół zostało wyposażonych w pracownie do realizacji zajęć z odnawialnych źródeł energii oraz konstruowania EKO pojazdów. Uczniowie skonstruowali ponad 320 zdalnie sterowanych pojazdów w skali 1/10.

Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień zorganizowało całoroczne zajęcia językowe dla ponad 1,2 tys. uczniów. Z zajęć językowych w ramach półkolonii zimowych i letnich skorzystało ponad pół tysiąca uczniów. W programie preakceleracyjnym dla młodzieży „Startup Factory” 40 uczestników tworzyło i rozwijało pomysł na własny biznes.

źródło: www.gdansk.pl


Znajdź na stronie

Kalendarz wydarzeń

Grudzień 2018
N P W Ś C Pt S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31